Wiadomości

Policja kontra koronawirus

Data publikacji 19.03.2020

W związku z rozwojem epidemii COVID-19, policjanci i pracownicy Policji z dnia na dzień zostali postawieni przed trudnym zadaniem. Jak wykonywać swoje obowiązki i realizować dodatkowe zadania wynikające z rozprzestrzeniania się wirusa, a jednocześnie zadbać o to, by komenda i podległe jej komisariaty funkcjonowały nadal sprawnie w nowej, trudnej rzeczywistości? Na tą okoliczność w naszych jednostkach wprowadziliśmy kilka rozwiązań, które mają pomóc ograniczyć ryzyko zakażenia.

Już na wejściu da się zauważyć zmiany. Z uwagi na bezpieczeństwo interesantów i policjantów, brak jest już możliwości bezpośredniego kontaktu z oficerem dyżurnym jednostki. Rozmowa z nim odbywa się przez intercom. W holu zorganizowano miejsca do dezynfekcji rąk. To tutaj osoby, które przyszły do jednostki, zostają poproszone o zdezynfekowanie dłoni.

Kolejna zmiana, to brak możliwości skorzystania z samoobsługowego alkomatu dostępnego dla mieszkańców, znajdującego się w holu komendy. Z uwagi na sposób działania urządzenia i brak możliwości jego profesjonalnej dezynfekcji, dla bezpieczeństwa użytkowników wyłączono go z użytku.

Mówiąc o zmianach sanitarnych, nie sposób nie wspomnieć o paniach sprzątających. Każdego dnia wiele razy dezynfekują one powierzchnie często dotykane (klamki, przyciski, poręcze, uchwyty, drzwi i szyby oddzielające). To kolejna czynność, która zmniejsza ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa.

Nowością może się wydać również używanie przez policjantów jednorazowych kajdanek. Sięgają po nie za każdym razem, kiedy brak jest możliwości dokładnego zdezynfekowania tych używanych dotychczas.

Każda z wspomnianych zmian wydawać się może drobna, jednak połączone wpływają wydatnie na obniżenie ryzyka zakażenia.

Powrót na górę strony