Współpraca dzielnicowych z innymi podmiotami
Dziś dzielnicowi KP I w Bytomiu uczestniczyli w spotkaniu z pracownikami MOPR Bytomiu-Miechowicach, asystentami rodzin MOPR Bytom, kuratorami zawodowymi przy Sądzie Rejonowym w Bytomiu oraz pedagogami szkół oraz przedszkoli z podległego rejonu. W spotkaniu omówiono tematy dotyczące rodzin, z którymi współpracują przedmiotowe instytucje, omówiono również plany działań priorytetowych dzielnicowych, KMZB i aplikację Moja Komenda.
Dziś kierownik Rewiru Dzielnicowych Komisariatu Policji I Bytomiu, st. asp. Marcin Ciemka wraz z dzielnicowymi uczestniczyli w spotkaniu z pracownikami Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie mieszczącego się w Miechowicach oraz asystentami rodzin MOPR Bytom, kuratorami zawodowymi przy Sądzie Rejonowym w Bytomiu i pedagogami szkół oraz przedszkoli z podległego rejonu. W spotkaniu były poruszane tematy rodzin, z którymi współpracują przedmiotowe instytucje. Omówiono Krajową Mapę Zagrożeń Bezpieczeństwa, aplikację Moja Komenda, współpracę instytucji z policjantami, a także plany działań priorytetowych dzielnicowych. Tego typu spotkania umożliwiają wymianę spostrzeżeń i cennych doświadczeń, które z pewnością przełożą się na jeszcze lepszą współpracą.
Przypominamy:
W ramach programu „Dzielnicowy bliżej nas” opracowano i wdrożono do powszechnego użytku aplikację „Moja Komenda”. Jest to aplikacja bezpłatna opracowana na urządzenia mobilne bazujące na systemach operacyjnych Android oraz iOS.
Aplikacja, po jej zainstalowaniu, może pracować w trybie off-line, jednak jej pełne funkcjonalności są widoczne przy zapewnieniu dostępu do sieci Internet. Baza danych zawiera informacje o wszystkich obiektach policyjnych dostępnych dla interesantów, a także dane kontaktowe wszystkich dzielnicowych z terenu kraju. Jest to narzędzie, które zapewnia szybki dostęp do informacji o adresach i numerach telefonów obiektów policyjnych oraz kontakt ze wszystkimi dzielnicowymi na terenie kraju. Aplikacja została przygotowana z myślą o osobach, które kontaktują się z Policją w sytuacjach innych, niż te bezpośrednio zagrażające życiu lub zdrowiu.
Przypominamy, że w nagłych przypadkach należy korzystać z numerów alarmowych 112 lub 997. Aplikacja została wyposażona w dwa tryby wyszukiwania informacji o jednostkach Policji, jak i dzielnicowych. Po włączeniu usług lokalizacyjnych w telefonie aplikacja sama odnajdzie najbliższy policyjny obiekt, wskaże trasę dojścia lub dojazdu.
„Moja Komenda” umożliwia również wyszukanie po nazwie jednostki, ulicy lub kodzie pocztowym oraz podgląd siedziby jednostki w trybie „Street view”. Dane nawigacyjne oraz „Street view” aktualizowane są przez operatorów zewnętrznych.
Wystarczy, że wprowadzić miejscowość, nazwę ulicy i numer posesji, a aplikacja wyszuka dzielnicowego, który dba o ten rejon. Dzielnicowych można wyszukiwać także po ich imionach i nazwiskach. Dla ułatwienia obsługi, w przypadku małych miejscowości, wystarczy wpisać samą nazwę miejscowości.
Dzięki aplikacji można odnaleźć najbliższą jednostkę Policji, sprawdzić jak nazywa się dzielnicowy, uzyskać pełne dane teleadresowe i połączyć się z nim jednym kliknięciem, jak też wysłać wiadomość e-mail.
Dzielnicowi nie pełnią służby całodobowo, stąd też w sytuacji kiedy dzielnicowy nie odbiera służbowego telefonu komórkowego, aplikacja jednym kliknięciem przekieruje do jednostek, w których pełnią oni służbę gdzie uzyskajć można informację dotyczącą dostępności dzielnicowych.
Podane adresy mailowy ułatwi kontakt z dzielnicowym, ale nie służy do składania formalnych zawiadomień o przestępstwie, wykroczeniu, petycji, wniosków ani skarg w rozumieniu przepisów.
Aplikacja „Moja Komenda” zapewnia również bezpośredni dostęp do portali internetowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Policji, jak i mediów społecznościowych.